DoAgro: з якими результатами завершився 2019 рік?

Традиційно на початку грудня найбільші гравці агробізнесу збираються на конференції «DoAgro: ведення агробізнесу в Україні», щоб підбити підсумки року, що минає, та плани, а головне – виклики часу прийдешнього. Тож з якими здобутками аграрна галузь зустріне 2020 рік? Чого очікувати? Чого остерігатися? Які «рецепти» успіху рекомендують експерти? Про головні тези конференції – читайте далі.

Рік змін та здобутків

Попри погодні катаклізми, рік 2019 потішив аграріїв гарним врожаєм:

«За 9 місяців 2019 Україна вже перевершила показники 2018 року по експорту с/г продукції. І це ще навіть не реалізувавши весь врожай!», – повідомив Роман Сластьон, генеральний директор УКАБ. Також він зауважив, що середня зарплатня у працівників агросектору за рік – зросла, а от капітальні інвестиції у сільське господарство – зменшились на 15%.

ТОП-тема кожної агроконференції – ринок землі. Звісно, ж учасники «DoAgro2019» теж її обговорили. «Чи підтримуєте Ви відкриття ринку землі і чому?», – з таким запитанням до глядацької зали звернувся Алекс Ліссітса, президент УКАБ. У відповідь прозвучали аргументи і pro, і contra.

Аграрії, які підтримують відкриття ринку землі, сподіваються, що це виведе земельні відносини «із тіні» та привабить інвестиції. Водночас ті, хто проти цього рішення звертають увагу на недосконалість механізму переходу, а відтак – загрози, які він несе.

«Я 20 років у сільському господарстві, ми обробляємо 30 000 га на Чернігівщині. Я проти ринку, бо ми не знаємо його кінцевої моделі, але боремося незрозуміло за що».

«Продаж українських земель – це короткострокова вигода. Якщо думати в глобальній історичній площині -це однозначно програш», –  такі думки лунали від аграріїв на конференції.

Своїм баченням теми також поділилися Олег Нів’євський (Київська школа економіки), Роман Лещенко (Уповноважений Президента України із земельних питань; Група компаній «Агродар»), Микола Орлов (OMP),  Олександр Панасюк  (АО «Лекс Альянс»; Агрохолдинг «Агрейн»), Алішер Тяжин (Kusto Agro).

Тренди 2020

Світ змінюється. І щоб залишатися «у грі» український агробізнес має впроваджувати інновації, а подекуди – кардинальні зміни.

Нові виклики, нові ринки…

«Зміна клімату, збільшення погодних «екстримів», зсув географічних зон виробництва продукції… Це ставить питання:  що ми будемо виробляти в майбутньому?», – над такою темою спонукала замислитись аграріїв екс-міністр  Ольга Трофімцева.  Вона зауважила, що стрімкі темпи урбанізації змінюють споживчі звички населення, тому, наприклад, фермерські продукти набувають все більшої популярності. Також вона зазначила, що з кожним роком населення планети – зростає, а отже й продукції потрібно все більше. Наприклад, за останні десять років попит на зерно – основу раціону – зріс на 51%. Водночас, Ольга Трофімцева порадила аграріям звернути увагу на продовольчий ринок Африки та Азії, адже за останній час їх експортний потенціал – стрімко зріс, тоді як ринок ЄС має значно менші темпи зростання.

Інновації – це необхідність

Також експерти закликали аграріїв зосередитись на впровадженні інновацій, адже якщо вплинути на купівельні ціни на глобальному ринку аграрій не може, то зменшити собівартість її виробництва – йому під силу. Застосування новітніх технологій, сучасних інструментів, наукових підходів – перевірений світовим досвідом шлях до збільшення прибутковості господарств. Разом з тим, щоб отримати очікуваний ефект – треба мати чіткий план їх впровадження.

«Цей рік має бути роком ефективності. Треба оптимізувати собівартість. Розуміти скільки ти вкладаєш і що отримуєш», – зауважила Олена Ворона, фінансовий директор групи компаній «Агротрейд». Холдинги ще  раніше почали перехід від кількості до якості. Менші компанії тільки починають цей рух.

Про необхідність впровадження інновацій також говорила Наталія Микольська (заступник міністра економічного розвитку і торгівлі — Торговий представник України (2015-2018 рр.) і Андре Піллінг («Agritrade Ukraine»).

Андре Піллінг порадив вітчизняним експортерам більше уваги зосередити на маркетингу продукції, Наталія Микольська – акцентувати на високотехнологічних підходах до виробництва.

«Інновації – це не лише дрони, – сказала вона. Треба розвивати інновації ті, яких нема сьогодні, але вони будуть визначати розвиток агро через 10 років».

Український агробізнес сьогодні перебуває «у зоні турбулентності».  Коливання цін, погодні катаклізми, економічні та політичні виклики не додають впевненості й комфорту. Але інновації – це те, що може стати «рятівним жилетом». За будь-яких обставин.

Попередня новина Всі новини Наступна новина
Замовити дзвінок
Iм'я:
Телефон:
Додати коментар
Коментар:
Дякую за заявку. Наш менеджер зв'яжеться з Вами протягом дня.
Дякуємо! Тепер ви перші дізнаєтеся про інновації.